Auckland en Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Hans Worst - WaarBenJij.nu Auckland en Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Hans Worst - WaarBenJij.nu

Auckland en Raglan

Door: Hans Worst

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 April 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Raglan, Nieuw-Zeeland

Vrijdag werd ik wakker in Auckland, grootste stad van het land met 1,4 miljoen inwoners. Terwijl er maar 4,5 miljoen mensen wonen in NZ, dus dat is best veel voor een stad. Mijn hostel was in een buitenwijk, ideaal om bij te komen van jetlag.Eerste 4 nachten steeds maar 3 uur geslapen, mn ritme was echt verkracht. Heb dan ook niet veel gedaan. Wel Mt Eden
beklommen, gewoon een vulkaan middenin de stad. En niet een, nee gewoon meerdere groene heuvels met heilige kraters bovenop. En wat gelopen, en koffie gedronken en nog wat meer gelopen.En nog wat koffie gedronken. Mn hostel was echt werkhostel, in avond ging eigenlijk iedereen vroeg naar bed en overdag werken,sommigen mensen woonden al 6 maanden in dat hostel.

Op dinsdag de bus richting Hamilton. Vanaf daar gelift naar Raglan. Ging supermakkelijik. Eindelijk een paar goede nachten slaap gehad hier in Raglan. Raglan is echt een surftown, klein genoeg gebleven om massatoerisme te ontsnappen en groot genoeg om week te blijven. Locals hier willen ook niet groeien, McDonalds probeert al jaren hier te komen maar is niet welkom. Ook willen ze geen stoplichten, paar keer zijn die neergezet maar die rukken de locals gewoon uit de grond. Vind ik mooi,. Ze vinden hier ook twee auto's achter elkaar op de weg rush hour.

Het is wel duur hier, NZ is een eiland dus alles wordt geimporteerd , hence the expensive shit. Ik hoorde van tevoren van een meisje dat de prijzen vergelijkbaar waren met Nederland. En dat meisje had 7 maanden in NZ gewoond, maar als ik haar nog een keer tegenkom ga ik haar in haar gezicht slappen want het is hier gvd duur. Goedkoopste bier is 1,50 euro voor halve liter. AH Pilsener met 50 cent lijkt een droom hier die ver weg is. Brood kost 1,80 (als je tenminste lekker bruin brood wil ) en vis wil je niet eens weten hoe duur.

Verkeer vind ik nog steeds spacey. Ik dacht eerst dat het aan mn jetlag lag maar ik kijk nog steeds eerst naar rechts als ik oversteek en dat is dus niet zo handig gezien ze hier links rijden. Kwam net in supermarkt twee Nederlanders tegen en die waren hier twee weken en hadden al nieuw auto gekocht omdat ze eerste in prak hadden gereden haha.

Gelukkig weinig nederlanders en heel veel duitsers. Dat is relaxt want geeft in ieder geval vakantiegevoel. Ik denk dat ik aan het einde heel goed engels spreek en heel goed duits. that;s it for now folks, xxx

  • 09 Mei 2014 - 19:06

    Joris:

    Mooi pik, beetje surfen ook?

  • 10 Mei 2014 - 03:13

    Vincent:

    @ Joris
    Hey man, nee niet gesurfd. Had last van mn enkels dus helaaas. Wel fush n chips gegeten aan de rivier. Beetje sound of the crickets and all, was chill.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Raglan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Titel is de titel

14 Juni 2014

living in suburb

07 Juni 2014

back in auckland

05 Mei 2014

lala

25 April 2014

Skankyville Auckland, couchsurfing in the suburbs
Hans

Hoi. dit is mijn omschrijving.

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 2975

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: